HAPPY VALENTINE!!!!!!!!! - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu HAPPY VALENTINE!!!!!!!!! - Reisverslag uit Tamarindo, Costa Rica van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

HAPPY VALENTINE!!!!!!!!!

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

14 Februari 2007 | Costa Rica, Tamarindo

Voor alle verliefden onder ons:

HAPPY VALENTINE!!!!!!!!!!!!!

Maak er een romantische dag van! (volgens mij is de dag trouwens alweer bijna voorbij in Nederland)

Later meer over Costa rica, nu eerst ontbijten.

Tot straks!!!

Oké, daar ben ik weer en ik heb weer veel te vertellen: We zitten ondertussen in Costa Rica en de reis ernaar toe was een hele happening! Allereerst moesten we weer heel erg vroeg uit de veren en toen we aankwamen op het zogenaamde busstation (een kleine bunker met een stoep ervoor) waren de tickets uitverkocht.

G.v.d..... zijn we voor niets zo vroeg ons bed uitgekomen!!!!

Gelukkig had ik iemand van ons Hostal de avond ervoor laten bellen om te vragen hoe laat de bus zou vertrekken en hij gaf door dat er 2 personen mee zouden gaan. Maar ze vroegen helemaal geen namen dus ik had zoiets vaaaaaan.....
Ik ben er dus niet vanuit gegaan dat we een reservering hadden staan maar ik dacht, ik zeg toch maar tegen die vrouw achter het loket dat we "gereserveerd" hebben.
Nou, gelukkig had ze inderdaad een reservering voor 2 personen op naam van ons Hostal dus wij konden nog mee met de bus.
Pffff!!!

Alles verliep prima totaan de grens. Paspoortcontrole was allemaal nog oké maar daarna moest iedereen al z'n baggage uit de bus halen en op een lange tafel leggen. Ik dacht: "Ooh nee, gaan ze nu al onze tassen doorzoeken! Als ze dat gaan doen dan zijn we hier voorlopig nog niet weg."
Het leek erop dat deze grensovergang wel eens heel erg lang kon gaan duren maar.....
het viel uiteindelijk reuze mee. Niet alle tassen werden doorzocht en na een dik uur zaten we alweer op de weg in Costa Rica.

In Liberia zijn we de bus uitgestapt en hebben we ergens koffie gedronken zodat we op ons gemak konden kijken in onze reisboeken waar we heen wilden want dat hadden we tot dusver nog niet besloten. Hebben jullie dan niets van een plan? Nee, dat hebben we inderdaad niet. En dat vind ik juist wel leuk want als we 's-ochtends vertrekken, dan weten we vaak nog niet waar we die avond zullen zijn en dat is dan altijd weer een verrassing. HEERLIJK!!!

Uiteindelijk hebben we besloten om naar Playa Tamarindo te gaan, een plek waar je heel goed kunt leren surfen vanwege de perfecte golven (niet te hoog, niet te laag). Tijdens de busreis van Liberia naar Tamarindo werden Fennie en ik wel zo melig want die bus zat voor de verandering weer eens overvol en steeds als je denkt dat er echt niemand meer bij kan, dan stappen er weer 10 mensen in. Af en toe moest de bus even stoppen omdat de motor oververhit was. Ja, zo gaat dat hier in Costa Rica, een land waarvan ik dacht dat het wat meer ontwikkeld zou zijn dan de andere Midden-Amerikaanse landen. Op het gebied van het Openbaar Vervoer dus niet.

Nou, aangekomen in Tamarindo hebben we een gezellig hostal gezocht dat een beetje betaalbaar is want de prijzen hier in Costa Rica liegen er niet om. Mijn god, wat is het hier duur!!! We hebben nog geprobeerd ons ticket naar Ecuador te vervroegen zodat we minder lang in Costa Rica hoeven te blijven maar dat zou ons ook 100 dollar hebben gekost dus we moeten hier toch maar onze tijd uitzitten. Oehoe, wat klinkt dit decadent hè!!! Er zijn mensen die hier hun vakantie vieren en wij klagen dat we hier niet willen zijn!!! Maar, we beseffen het tenminste. En het is hier prachtig hoor! 't Geeft alleen een beetje stress omdat alles zooooo verrekkes duur is.

De eerste avond in Tamarindo gingen we nog even iets drinken voordat we ons bed in zouden duiken. We waren bekaf van de reis maar wilden nog een afzakkertje doen.
Het was maandag en er was werkelijk geen reet te beleven. Op een gegeven moment liepen we langs een tentje waar 2 mensen salsa aan het dansen waren. We besloten naar binnen te gaan en zeiden nog tegen elkaar: ¨Ooh leuk, lekker kijken maar ik ga absoluut niet dansen. 'k Ben kapot!¨
Nou, we zaten net goed en wel aan een tafeltje ons biertje te drinken en we werden al meteen ten dans gevraagd. ¨Vooruit, 1 dansje dan.¨
Maar uiteraard is het toch niet bij dat ene dansje gebleven. Als mensen zien dat je kunt dansen en je ziet er ook nog eens leuk uit, dan wordt je dus constant gevraagd. Uiteindelijk hebben we de hele avond gedansd. Op een gegeven moment draaide ze een super swingende salsa en niemand ging dansen..... Ik heb toen Fennie ten dans gevraagd en we hadden de hele dansvloer voor onszelf. We dansen wel vaker salsa met elkaar maar deze keer ging het wel heel erg goed. Gelukkig had ik het niet in de gaten maar iedereen stond naar ons te kijken en toen we klaar waren, kregen we een staande ovatie. Echt grappig hoe zo´n avond ineens totaal anders verloopt dan dat je had verwacht. Ik houd wel van dit soort spontane avonden!

Dag lieve mensen! Bedankt voor al jullie leuke en verrassende reacties.

  • 17 Februari 2007 - 18:16

    Juud:

    lotje!!! wat ziet het er allemaal mooi uit, wunderbar!! Het is nu carnaval, bier en tieten lalalalalal, bier en tieten laaaaaaaalalalalala, hihi. Ik mis jouw altijd gweldig uitziende outfit van, je weet wel, die kont met string!!hahha hetnduurt niet lang meer, en dan ben je weer terug, joepie!! dikke kus, en geniet nog maar lekker

  • 17 Februari 2007 - 22:03

    Beer En Marian:

    Lieve Lot,

    Costa Rica kennen we, dus we leven intens met je mee!

    kus,

    Beer en marian

  • 18 Februari 2007 - 11:22

    Jet :

    Alaaaaaf ! Hey lot ik ben stik jaloers !! als ik zie dat jij daar heerlijk in de zon , de carnavals dagen door brengt ! Wij zitten hier met de serpetine de confetti , maffe kleren , en dronken mensen te lallen . ja STIK jaloers kan ik wel zeggen ! We maken het wel hier ondanks de gekte, ook dat heeft wel wat ! Nou geniet van al het moois daar , ik hoop je snel weer te horen ! kus kus kus kus kus en lot's of knuffelssssssss

  • 23 Februari 2007 - 21:19

    Mama:

    lievelot, schitterende foto's, wat een tijd maak je mee! jammer dat ik niet thuis was toen je belde maar zo hoor en zie ik je ook en dat vind ik leuk. alles gaat hier goed, ook hier vliegt de tijd, zo veel is er te beleven, nee geen grapje hoor. geniet nog met alles in je, het gaat toch al zo snel, binenkort ben je weer in je vertrouwde kikkerlandje en zien we elkaar weer in levende lijve. groet Fenny en jij krijgt een dikke kus. mama.

  • 24 Februari 2007 - 10:24

    Juud:

    alloooooow alloooooow!! Wie gehts mein schatz??geht alles nach wunsch?? ich bin almost dreiunddreissig und noch immer ist meinen ausprach: lebe und lass stirben. Puus und ich gehen often spazieren nach mc donalds, dass ist namlich sehr dichtbei. Wir huffen nicht ganze zeit mit die allerschonsten Ka, wir mussen besaunigen, es wird fruhling, ich fuhle die sommer in meinen kopf.
    heute abend gibt es einen salsaparty,morgen auch, und dann montag und mittwoch habe ich leschen. dicke kusssssssssss

  • 25 Februari 2007 - 12:06

    Juliette:

    Mari Lisaaa, wanneer ben je weer in Nederland??? Ik ga van 19 maart tot eind september naar Madrid voor werk, wil je nog wel graag even zien voordat ik ga... alst ff ken... Besos Mari Juli

  • 26 Februari 2007 - 02:10

    Fennie:

    oke,

    we zijn in Quito nu....
    erg mooi en gezellig!
    helaas is liselot op vrijdag ziek geworden!! :(
    het gaat al wel iets beter, ze slaapt vooral veel!
    ik hoop dat snel weer de ouden is......
    oke xxx fenie

  • 26 Februari 2007 - 14:36

    Eefje:

    Even een kusje!
    Mmmmmwwwwaaaahhhh!
    Tot over een maand alweer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Tamarindo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: