Eindbestemming bereikt: Ecuador!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu Eindbestemming bereikt: Ecuador!!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

Eindbestemming bereikt: Ecuador!!!

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

26 Februari 2007 | Ecuador, Quito

Oké, ´k heb uiteraard weer een hoop te vertellen maar ik zal proberen op chronologische volgorde te blijven en we waren gebleven bij Costa Rica:

Uiteindelijk zijn we tot 20 februari in Playa Tamarindo gebleven. Erg veel hebben we niet ondernomen. ´k Ben er één dagje op uit gegaan met de fiets en dat was het. ´k heb trouwens ook nog een bezoekje aan de oordoktor gebracht en die kon me vertellen dat het gaatje in m´n trommelvlies dicht is gegroeid. Heel fijn!!!

Wat ik van Tamarindo nooit zal vergeten zijn de schitterende zonsondergangen. Echt adembenemend! Zoals jullie gemerkt hebben, kon ik het niet laten om die prachtige ¨plaatjes¨ op foto vast te leggen. Is echt niet om jullie jaloers te maken hoor!

Goed, aangezien we de 21e onze vlucht hadden staan van San José (hoofdstad van Costa Rica) naar Quito (hoofdstad van Ecuador) moesten we de 20e vertrekken uit Tamarindo. Ik had aan de buschaufeur gevraagd hoe laat de volgende ochtend de bus naar San José zou vertrekken en hij zei dat ´ie om 05.45 u. zou vertrekken. Oef, vroeg man!

De volgende dag stonden Fennie en ik om 05.30 u. klaar bij bushalte. Keurig op tijd dus! 05.45 u..... geen bus. 06.00 u..... geen bus. 06.15 u...... geen bus. 06.30 u........ geen bus. 06.45 u........ geen bus. Zou dit dan de eerste keer worden dat het helemaal mis gaat???

Nee, gelukkig! Om 07.00 uur kwam er eindelijk een bus die naar San José reed. Waarom die nou zo laat kwam, dat weten we nog steeds niet maar dat doet er ook niet meer toe. Hij heeft ons veilig naar San José gebracht en daar hebben we een fijn hotel gevonden met een warme douche en televisie (en kakkerlakken...... maar ook daar wen je aan).
Ik ben ondertussen een kanjer geworden in afdingen dus we hebben de kamer voor een mooie prijs kunnen krijgen.

De volgende dag naar het vliegveld en dat verliep allemaal weer vlekkeloos, zonder vertraging. Quito ligt vrij hoog dus we werden geadviseerd veel water te drinken en het de eerste dagen rustig aan te doen.
Het vliegveld ligt midden in de stad dus je bent al heel snel op de plaats van bestemming. Paul, we hebben jouw advies opgevolgd en ons naar Hostal Centro del Mundo laten brengen. Was trouwens nog een zoektocht want we hadden geen adres en wisten niet dat het CENTRO del Mundo heette. We hadden alleen de naam Hostal del Mundo. Maar..... uiteindelijk hebben we het gevonden! Erg gezellig hostal en een goed startpunt voor onze reis door Ecuador. Overal hangen foto´s van alle uitstapjes die je kunt maken en Fennie en ik hebben echt zin om weer actief te gaan reizen. Geen luie strandvakanties meer!!!!

Vrijdag zijn we met een kabelbaan over de stad naar de bergen gegaan om vanuit daar een prachtig uitzicht over Quito te hebben. Op de terugweg heb ik m´n mede-kabelbaan-reizigers nog ¨good afterMOON¨ gewensd (zie foto´s) en daarna zijn we boodschappen gaan doen. Tapas gaan we eten!

Nou, ik denk dat ik die ene foute garnaal gegeten heb want diezelfde avond kwam alles er uit alle gaten uit. Ik was aan de diaree en tegelijkertijd moest ik overgeven. Ooh men, wat voelde ik me ellendig! En dan denk je dat het er allemaal uit is maar dan moet je vervolgens nog 5-6 keer naar de w.c.
Echt afschuwelijk!!! ´k Kan me niet herinneren dat ik me ooit zo slecht heb gevoeld.

Maar goed, het gaat nu alweer een stuk beter. Ik voel me alleen heel erg zwak en m´n lichaam is hard aan het werk om te herstellen. Ik hoop dat ´k snel weer ¨de oude¨ ben want ik wil reizen!!! En ik wil een Jungle-tocht gaan maken en daar moet je topfit voor zijn.
Dus...... alle positieve energie vanuit Nederland (en alle andere delen van de wereld) is welkom!

Het einde van de reis is in zicht lieve mensen. En het moment dat ik jullie allemaal weer ga zien, komt steeds dichterbij. Ik leef ernaar toe maar ga deze komende maand nog extra genieten van alles wat we gaan meemaken. En ik verheug me heel erg op de Galapagos-eilanden!!!! Wat een toetje!

Liefs en dikke zoenen XXX

Ondertussen is het 1 maart en wie is er vandaag jarig?????................
JUDITH!!!! Hartelijk gefeliciteerd mein liebe schatz! Dass du marr einen schone geburtstag haben moge.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik vanavond vertrek richting de Jungle en dat ik de komende 4 dagen echt even helemaal onbereikbaar ben. (bedankt trouwens voor alle positieve energie!)

Als ik niet gewurgd word door een Anaconda of in de bek van een krokodil beland, dan zal ik weer snel een bericht achterlaten met spannende avonturen uit de Jungle!!!

Hopelijk tot over 4/5 dagen!!!

  • 27 Februari 2007 - 08:40

    Juud:

    LOT!!!!!!!!!Du schwanz!!!HAHAHA, die moonfoto's zijn geweldig!!

  • 27 Februari 2007 - 16:32

    Mama:

    lievelot, blijf het goedmaken joh, vandaag een mooie kaart van je ont-vangen met goed nieuws, zet hem op dochter, veel liefs mama.

  • 27 Februari 2007 - 22:17

    Juud:

    wenn du zu hause kommt, gehen wir moonen in die kopflampschen von der KA!!!!!!

  • 28 Februari 2007 - 09:39

    Chantalle:

    Kietelt dat nou lekker zo'n cactus als je zit te pissen?

  • 02 Maart 2007 - 08:35

    Snaat:

    Ha Lotje!

    Kreeg gisteren post uit Nicaraqua. Wat een verrassing! Toch blijft post veel veel leuker dan mail! Bedankt voor jullie zonnetje.
    Hoop dat je een geweldige junglereis maakt. Vandaag is het ene mooie dag in Nederland.8 graden, dat wel maar de zon schijnt dus goed wandelweer. Vandaag tot 15 00 uur werken en dan lekker wandelen.

    Geweldig die Moon foto's

    Tot snel!
    Veel liefs Snaat

  • 04 Maart 2007 - 11:26

    Juud:

    in the jungle the mighty jungle the lions sleep tonight, in the jungle the mighty jungle the lions sleep tonight imwawib awimwawib awimwawib awimwawib awimwawib awimwawib awimwawib awimwawib

  • 04 Maart 2007 - 11:38

    Nog Een Keer Juud:

    Lot!!

    Het is hier best leuk in holland, de bloempjes komen al naar boven, het wordt vandaag 14 graden!!! Lente!!!!Endlich

  • 05 Maart 2007 - 10:10

    Michiel:

    Ha Lottepot,

    Meestal wegen de laatste loten het zwaarst, maar volgens mij zijn jou laatste loten het mooist.
    Lijkt me een mooi toetje, de Galapagos eilanden.
    Geniet er maar lekker van.
    Ben net terug uit Lutago Italie/Zuid Tirol, waar jij vorig jaar ook was. Met Feran, Mette, Jeroen, Aron en Mary hebben we twee keer gespeeld en 4 dagen geskied. Lekker ff weg. Maar nu begint het werk weer. Organiseren van de workshops, spelen met Banda Lobo e.a.
    En heb de organisatie opgenomen van het Oh o Opa Feest, dat zal plaatsvinden op 01 april(echt geen grap). Dit feest zal plaatsvinden in LA Cabana van 13:00 tot 19:00 met een Buffet en een workshop Salsa dansen( door jou) een een Percussieworkshop (door mij). Iedereen is enthousiast en wil graag komen. Volgens mij ben jij dan net thuis. Jij komt toch 30 maart weer terug?.
    Oke Lot, geniet er nog maar van, want het is voorbij voordat je 't beseft.
    Gr. Michiel


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: