Adiós Roatan!!!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu Adiós Roatan!!!! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

Adiós Roatan!!!!

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2007 | Nicaragua, Granada

Dag lieve mensen!

Nou, 3 dagen geleden hebben we afscheid genomen van Roatan, een van de mooiste, tropische eilanden van Honduras. Het was absoluut geen straf om daar een tijdje te blijven en te werken. We hebben redelijk quit kunnen spelen. Dat wil zeggen: We hebben kunnen leven van het geld dat we daar verdienden en da´s fijn.

Het enige nadeel is dat we nu minder tijd hebben om Nicaragua en Costa Rica te leren kennen. Maar goed, gelukkig hebben we nog dik 5 weken om op ontdekkingsreis te gaan in Ecuador. Het toetje voor deze tot nog toe geweldige reis zullen de Galapagos eilanden zijn. En iedereen die er geweest is, verzekert ons ervan dat dit inderdaad een onvergetelijk toetje zal worden. Paul, bedankt voor je fijne tips!

Ondertussen zitten we in Nicaragua. We hebben dinsdagochtend om 07.00 uur de boot genomen naar het vasteland (La Ceiba) en toen met de bus door naar de hoofdstad van Honduras, Tegucicalpa. Het leek erop dat de bus vol zat toen wij net aan de beurt waren om een kaartje te kopen. Gelukkig waren er nog net 2 plaatjes vrij en toen we de bus instapten, vertrokken we onmiddelijk.
Dat reizen gaat ons wel zo goed af! Zonder kleerscheuren komen we altijd weer op de plaats van bestemming!
We hebben 1 overnachting gehad in de hoofdstad en zijn de volgende dag meteen doorgereisd naar Nicaragua, om precies te zijn Granada.

Tijdens de busreis heb ik met verbazing gekeken naar al het afval dat langs de weg ligt. Het is echt niet normaal hoe de bevolking van hun eigen land een vuilnisbuilt maakt. De mensen in de bus gooien ook alles waar ze vanaf willen, gewoon uit het raam naar buiten. Marian, jij zou echt gillend die bus uit zijn gerend. Maar ik heb me er ook enorm aan gestoord hoor! Er zat een meisje voor mij die al het een en ander uit het raam had geflikkerd en toen ze weer een leeg colaflesje weg wilde gooien, heb ik er een stokje voor gestoken. Ik weet dat zij er niets aan kan doen want ze weet gewoon niet beter maar goed, heb in ieder geval een flesje ¨gered¨.

Granada is een super mooi stadje aan het grootste meer van Centraal-Amerika. Het meer is 177 km. lang en 58 km. breed. Mega groot dus!
Granada werd ooit de parel van Centraal-Amerika genoemd (waarschijnlijk vanwege de goudhandel). Het is het oudste stadje dat gesticht werd door de Spanjaarden in 1524.

Deze week is het ¨de week van de poezie¨ dus er is van alles te doen. Gisteren vielen we met onze neus in een soort Carnavals-optocht en vandaag hebben we een boottochtje over het meer gemaakt. In het meer liggen meer dan 350 kleine eilandjes. Veel rijke mensen hebben zo´n eilandje gekocht en er hun vakantiehuis op laten bouwen. Heel apart om een bordje te zien waarop staat: ¨For Sale¨
Sommigen hebben er zelfs een huis met zwembad op laten bouwen! Echt ongelooflijk!

Nou, jullie moeten nog even geduld hebben met de foto´s want op de een of andere manier gaat dat niet op deze computer.
Hopelijk de volgende keer!

Liefs XXX

P.s: Ik geniet nog steeds enorm van al jullie reacties! Bedankt allemaal!!!!

  • 10 Februari 2007 - 10:47

    Miguellos:

    Los pappelos papieros de aquas de marco. Como esta?
    Todos bandodos al cama del culcha dos manos?
    La roggo del tiempo esta mui malo.
    Espero de la campaña com paella de torro. Roderico tambem. Hasta la vista, manhana deser de la pista.
    Besos muitos, Miguellos.

  • 10 Februari 2007 - 15:54

    Liselot:

    Broeder, van wie heb jij in godsnaam Spaanse les gehad? Dit slaat werkelijk als een varken op een geit! En m´n zwembroek zakt ervan af! Dikke zoen XXX

  • 10 Februari 2007 - 17:19

    Roderico:

    Don Miguellos és el mi mejor aluno. Solamente tien un poco dificuldades con los gariguaciones.....

  • 11 Februari 2007 - 12:00

    Yoke, Steven En Barb:

    hoi lot, zo te lezen gaat het goed met je! geniet nog van je reis en je krijgt heel veel liefs van de hele familie kooijman uit eibergen!

  • 11 Februari 2007 - 19:12

    Cindy:

    Heeee lieve Lot! Wat gááf allemaal om te lezen! Ik kijk regelmatig op je site om op de hoogte te blijven van je avonturen! Fijn om te weten dat je het zo goed naar je zin hebt en dat alles zo goed verloopt!
    Hier ook alles weer goed, ben een tijdje ziek geweest, maar dat is nu weer voorbij en ik ben inmiddels verhuisd naar het huis van Didier..in the middle of nowhere, dus dat is wel ff wennen!
    Geniet mateloos van alle mooie dingen, wij bereiden ons hier voor op de carnaval...alaaaafff!
    X

  • 11 Februari 2007 - 22:38

    Mama:

    Lievelot. Cuba, Belize, Mexico, Quatamala, Honduras, Nicaragua, voor mij totaal ongekende landen, die door jouw levendige reisverslagen nu ook door mij een beetje bekend gaan worden. wat leuk dat je die site hebt, vooral omdat je er zoveel op weet te vertellen en mij laat meegenieten. Van Oudenbosch kan ik je helaas zo weinig vetellen, we hebben er een basiliek, en die is nota bene nog nagemaakt van de baliliek in Rome. dus niet veel origineels van hier. ik ben druk bezig en maak het goed. nog een heel fijne en boeiende reis. het toetje, de Galapogos eilanden, lust ik ook wel, dat lijkt mij zalig. in mijn dromen kom ik er wel, hoop ik. heel veel liefs, het ga je goed! groeten aan alles wat je meemaakt, ziet hoort, ruikt, voelt etc. etc van mama

  • 12 Februari 2007 - 03:13

    Sabien En Remko:

    Hey Lot

    Gaaf jouw verhalen te horen. Ik heb mijn advanced Padi in Rotan gehaald trouwens. Ik had aanvankelijk medelijden met jouw oorproblemen maar nu ik lees dat je naar de Galapagos eilanden gaat kan ik je opeens niet meer zielig vinden...
    Wij zijn ook niet zielig trouwens want wij zitten op dit moment in Cambodja (na 4 weken Laos). Totaal anders dan Zuidamerika, maar wel prachtig. Het eten is lekkerder (dan die rijst met bonen daar) maar de muziek is slechter (karaoke karaoke en nog meer karaoke). Alles gaat zou relaxt en traag en tevreden dat het een soort meditatievakantie begint te worden (k erger me al niet meer aan het trage internet, dus dat wil wat zeggen).
    Anyway, gezien we van tevoren onze fotodate moesten afzeggen verwacht ik natuurlijk een diavoorstelling als je terugbent.
    Geniet ervan, Liefs Sabien

    Hey Lotje,

    ik wilde al een tijdje laten weten, dat ik het zo ontzettend jammer vond dat ik niet bij je afscheidsfeestje kon zijn in de voortuin....Ik had natuurlijk niets liever dan voor je gespeeld met ons favoriete bandje...ik hoorde toen ik terug was, dat het in elk geval een geweldige avond voor je was geworden...Das fijn...
    Wij hebben hier nog 1 week voor de boeg en ik verheug me je weer te zien, want ik mis je wel als we zo af en toe weer eens met medicamento spelen, toch altijd erg gaaf...

    Heeeel veel plezier nog en ik zie je snel, als je nog naar huis wil komen...
    Grtz'ndkizzizzz
    Remko

  • 12 Februari 2007 - 21:01

    Beer En Marian:

    Dank voor de leuke foto's.
    Je hoort gauw van ons via e-mail,

    groetjes en liefs,

    Beer en marian


  • 13 Februari 2007 - 18:15

    Sacha:

    hallo verwend nest, gaat het met je gaatje? hahahaha
    ruilen? jij mijn twee hele trommelvliezen, ik liggen in jouw hangmat....?
    carnaval in het vizier, jets geht lohs!!!!alaaf, we missen je!x

  • 14 Februari 2007 - 13:31

    Eefje:

    He Scheetje,

    Je staat er weer goed op hoor! Ziet er allemaal erg relaxed uit, inclusief jijzelf.
    Hier is het bijna carnaval, joehoe!!!
    Heb weer een schône soepjurk aangeschaft met een roze muts dus kan er weer tegenaan. Heb er veel zin in en ga vrijdag al beginnen.
    Tot de volgende mail. Alaaf!!!!!!

    Dikke kus

  • 14 Februari 2007 - 15:57

    Klaas En Amy:

    happy valentine day and night liselotte , groetjes uit utrecht. mooie foto's en spannende verhalen !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: