Goed nieuws, minder goed nieuws. - Reisverslag uit Roatán, Honduras van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu Goed nieuws, minder goed nieuws. - Reisverslag uit Roatán, Honduras van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

Goed nieuws, minder goed nieuws.

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

02 Februari 2007 | Honduras, Roatán

Hallo lieve mensen!!!
Ja, ik heb goed nieuws en minder goed nieuws. Maar voordat ik m'n verhaal ga schrijven even het volgende:

Roatan heeft de laatste weken te kampen met electriciteitsproblemen. We zitten steeds vaker en langer zonder electriciteit dus het zou zomaar kunnen zijn dat we straks weer zonder komen te zitten en dan zou ik alles wat ik heb geschreven, kwijt zijn. Ik ga dus tussentijds tekst opslaan en het zou dus zomaar kunnen dat ik vandaag m'n verhaal niet helemaal kan vertellen. Dus dan weten jullie dat!

Nou, het goede nieuws is dat ik geslaagd ben voor m'n theorie-examen (PADI). Theoretisch gezien zou ik dus overal kunnen duiken. Van de 50 vragen had ik slechts 4 fouten. 'k Moest alles in het Engels doen dus......... ben best trots op mezelf!

Het minder goede nieuws is dat ik m'n praktijkexamen (de duiken dus) niet zal kunnen halen. Heb namelijk tijdens die eerste duik een gaatje in m'n trommelvlies opgelopen en duiken, snorkelen en zwemmen zit er voor mij voorlopig niet in. Tijdens het douchen moet ik een oordop in zodat m'n oor niet nat wordt. Ja, vervelend allemaal maar goed....... het heeft zo moeten zijn. Mijn tijd om te leren duiken is nog niet rijp. Ik kan me er gelukkig bij neerleggen.

De dag dat ik het te horen kreeg, was ik echt goed over de zeik en verdrietig. De dag begon al slecht op het werk. Het was zaterdag en ik moest om 07.00 uur 's ochtends beginnen bij de "Galley" (het ontbijt/lunchtentje). Ben de avond van te voren niet mee op stap gegaan omdat ik een beetje fris op m'n werk wilde komen. Nou, moest dus zaterdagochtend om 06.00 uur uit m'n bed en was keurig op tijd op m'n werk (ja, je zult 't niet geloven maar ik was zelfs iets te vroeg). De deur was nog dicht dus ben ik buiten gaan zitten wachten...................................................... maar om 08.00 uur was m'n "bazin" er nog steeds niet!

Gelukkig had ik m'n duik-studieboek bij me en kon ik daar een beetje studeren. Toen ze er om 09.00 uur nog niet was, besloot ik naar de oorarts te gaan omdat m'n rechteroor nog steeds dicht zat. Ik wilde het toch even laten checken. De oorarts had een A-4 tje met plaatjes van beschadigde trommelvliezen. Het eerste plaatje was het minst erg, eigenlijk te vergelijken met een blauwe plek, het tweede en derde plaatje zagen er al wat akeliger uit en het vierde plaatje was het slechtste geval, namelijk een geperforeerd trommelvlies.
Hij zei: " Ik heb slecht nieuws."
Ik hoopte even nog dat het slechte nieuws plaatje 2 of 3 zou zijn maar helaas....... mijn oor zag eruit zoals op plaatje vier.
SHIT!!!!! Zit ik daar in m'n eentje in een kamertje met een oorarts die me net vertelt dat er een gat in m'n trommelvlies zit! Ooh, wat voelde ik me slecht! Ik kon wel janken!

Toen ik weer terug ging naar West End (daar wonen we) kwam ik gelukkig heel snel Fennie tegen. Zij baalde ook als een stekker. Niet alleen voor mij maar ook voor haarzelf want nu is ze haar "buddy" kwijt. Je duikt namelijk altijd met een 2e persoon, buddy genaamd en uiteraard was Fennie mijn buddy en ik de hare.
Ja, ik heb er wel even van gebaald maar gelukkig ben ik aan het leren om de dingen te accepteren zoals ze zijn en dat gaat me steeds beter af. Ik heb me er bij neergelegd dat ik voorlopig niet kan duiken en ik kan alleen maar hopen dat m'n oor snel herstelt. Want het zou toch wel helemaal te gek zijn als we een duik konden maken op de Galapagos-eilanden in Ecuador. Daar schijn je in korte tijd zoveel verschillende diersoorten te kunnen zien tijdens een duik! En dat wil ik eigenlijk niet missen.

Nou, ik ben met goed nieuws begonnen, daarna wat minder goed nieuws en gelukkig kan ik ook weer eindigen met goed nieuws:

Ben net weer bij de oorarts geweest en het ziet er al een stuk beter uit. Het gat is nog niet helemaal dicht maar hij kon me wel vertellen dat het er al een stuk beter uitzag dan tijdens m'n 1e bezoekje. Fijn!!!!!!
Hoogstwaarschijnlijk kan ik nog een duik maken op de Galapagos-eilanden!!! Joehoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gisteren was Fennie jarig en zijn we voor de eerste keer in "ons" Argentijns restaurant gaan eten. Heerlijk!!!!

'k Heb haar ontzettend verwend en in de watten gelegd. En ze heeft 't dubbel en dwars verdiend want ik ben nog steeds heel erg blij met haar als reisgenote. Deze verjaardag zal ze niet snel meer vergeten.


P.s: 'k Zal z.s.m. weer wat nieuwe foto's op de site zetten maar nu even niet! Ik verrek van de honger en 't is veel te mooi weer om binnen te zitten. 'k Ga zo lekker een dutje doen op het strand. Lekker in de schaduw op een ligbedje in slaap vallen.

  • 03 Februari 2007 - 12:02

    Hermien:

    hee lot leuk te horen hoe het gaat hou, rust met je oor ik ben trots op wat je doet. Wat een leuke foto,s maken jullie, ik ben net in Tilburg aan gekomen. Heerlijk om weer hier te zijn.Michiel heeft morgen een percussie uitvoering. Het is hier prachtig weer.Met mij gaat het goed. In mei Heb ik een examen betreffende de bloemen.Wat heb je al veel gezien,en je werkt overal,goed van je hoor.Kan je je wat redden met de talen?.Leuke mensen om je heen?. Heerlijk om je op de fotos te zien.
    ik zie je straks weer we gaan naar de markt kusje nichtje hermien


  • 03 Februari 2007 - 16:45

    Fur Lottschen:

    E DIS E DIS E B D C AAAAAAA die Lot, wie gehts mein schatz?? Was ein getu mit dienen Orschen, nicht normal. Aber das Dauchen, das gibt doch uberhaupt keienen spass, mit meinen ka nach mc donalds, DASS ist tolletjes!! Und die ka ist geputzt, und gibt es noch viele mehr spass!!Ich muss poepfen ich komme noch zuruck

  • 05 Februari 2007 - 10:18

    Chantalle:

    Lieve Lot,

    hoop dat je gat snel dicht is, en dan heb ik het niet over je achterste. De galapagosvisjes wachten wel op je.

    x C

  • 05 Februari 2007 - 14:02

    Yashmine:

    Heyyyy Lotje!

    Ff een berichtje van mij...klinkt allemaal waanzinnig,heerlijk..moest van de week aan je denken;carnaval en jij bent er niet...ik ook niet hoor(hihi)zit weer in Mestreech!!Nou doe rustig aan,voorzichtig met je oor!!Tot snel...xxx

  • 05 Februari 2007 - 22:50

    Mama:

    lievelot,even schrik hoor van je oor, houd het in de gaten, oren zijn om te horen en niet om er een gaatje in te hebben. kon een tijdje niet op de pc. mijn wachtwoord was niet meer juist,vandaar dat ik nu weer met je ga kletsen. gefeliciteerd met je overwinning, god wat heb je al veel meegemaakt wat een bofkont ben je. hoop echt dat je oor weer helemaal beter wordt, pas er goed op Lievelot. Ik maak het goed, er gebeurt veel betreft mijn wel en wee. gelukkig heb ik licht. lees jij zo af en toe. maar jij hebt weer andere dingen. houdt vol! blijf doorgaan! je komt er wel. Dikke kus mama

  • 06 Februari 2007 - 13:10

    Eefje:

    Lieve Lot,

    Fijn om je weer even gesproken te hebben. Nand mag eind februari terug naar huis dus da's goed nieuws!
    Hoop dat je inderdaad de kans zult hebben om op de Galapagos eilanden te gaan zwemmen; lijkt me geweldig! Tussen al die vissen en vooral die reuze schildpadden. Ach daar gaan we gewoon van uit!!!!
    De tijd gaat echt super snel. Volgende maand kom je al weer terug! Voor jou niet leuk en zal ook best moeilijk worden hier, maar .....ik vind het leuk!
    Kijk uit naar de foto's. Probeer ook op de Galapagos maar wat foto's te maken van de schildpadden, ben daar erg benieuwd naar.

    Dikke kus!

  • 06 Februari 2007 - 19:45

    Beer En Marian:

    Lieve Lot,

    Heb net van een oorarts gehoord, dat met veel goede muziek een trommelvlies sneller herstelt.
    We leven met je mee.

    kus

    Beer marian

  • 07 Februari 2007 - 21:46

    Juud:

    nou is het onderhand wel lang genoeg geweest, heb nu 2 keer per week salsa les, en ook nog eens carnaval binnenkort, schiet op!!!! ik mis je

  • 07 Februari 2007 - 21:47

    Puus:

    waf!!!

  • 07 Februari 2007 - 21:51

    Juud:

    puus moest zich ook er even mee bemoeien....

  • 09 Februari 2007 - 01:06

    Salsa King:

    Hoi Lot,
    Das lang geleden!! Ik reageer nooit zo vaak. Ik vind het klote voor je dat niet kunt duiken nu. Maar niet getreurd. De Galapagos schijnen helemaal te gek te zijn. Helaas heb ik gekozen om mijn vrienden op te gaan zoeken in Cuba toen ik in Quito was. Ik dacht ik moet iets overhouden om voor terug te komen. Oftewel; geldgebrek. Ik zal jou en Fennie efkens via de mail wat tips meegeven voor Equador; "mijn paradijsje" kizzes Paul

  • 09 Februari 2007 - 12:03

    Jet:

    Ha lot , blij dat je oor aan de betere kant is . En tijd heelt de wonden dat weet je ,.,, dus nog even doorzetten en hopla je duikt er gewoon weer op los haha let wel op ..dat je je achterover in het water laat vallen ...als je voorover valt , val je namelijk in de boot hahaha....grapje ..
    Dikke knuffel en veel liefs van ons xxxxxxxxx

  • 09 Februari 2007 - 16:44

    Carella:

    Hoi ! Nou Lot zoals je ziet zijn wij nu ook hier in Spanje op de hoogte van jouw reis. Leuk joh , om al die verhalen te lezen. Ik zal je blijven volgen, totdat je weer in Nederland bent en je luie , maar mooie leventje daar achter moet laten. Heel veel plezier voor de tijd die je daar nog gaat doorbrengen , en ik maak nu maar even gebruik om de rest van de familie ook te groeten !!
    Tot horens , schrijfs !! Carella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Roatán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: