De eerste duik van m'n leven!!! - Reisverslag uit Roatán, Honduras van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu De eerste duik van m'n leven!!! - Reisverslag uit Roatán, Honduras van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

De eerste duik van m'n leven!!!

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

19 Januari 2007 | Honduras, Roatán

Hallo lieve mensen!!!

Even een kort berichtje (nog steeds) vanuit Roatan. De laatste tijd zijn er heel veel problemen met de electriciteit dus het zou zomaar kunnen dat we straks ook weer zonder komen te zitten. Alles ligt dan stil en uiteraard ook het Internet. Heel vervelend maar ja..... niets aan te doen.

Nou, het allerbelangrijkste dat ik kwijt wil is het volgende:
We hebben gisteren onze eerste echte duik gemaakt!!!! Ik vond 't echt heel spannend want zoals de meesten wel weten ben ik niet zo'n heldin in het water (waarschijnlijk omdat ik vroeger bijna verdronken ben) maar ik heb geprobeerd m'n angsten aan de kant te zetten en het gewoon te gaan proberen.

Eerst video gekeken zodat je een idee krijgt van wat je allemaal te wachten staat en daarna ga je het "geleerde" in de praktijk brengen: Duikpak uitzoeken, de juiste maat flippers, een goed passende duikbril, gewichten voor om je middel, uiteraard een zuurstoftank en je duikvest met alles erop en eraan. Dan wordt je geleerd hoe je alles moet gebruiken en welk schroefje je waar op moet aansluiten etc. etc. en dan..............
het water in!

Met je hele uitrusting ga je op de rand van de boot zitten en dan laat je je achterover in het water vallen. Het vest is gevuld met zuurstof waardoor je dus gewoon blijft drijven. Je leert op een ondiep gedeelte van de zee hoe je moet ademen, je masker leeg te maken als er water in komt en hoe je moet handelen als je je mondstuk verliest tijdens het duiken. Je leert ook wat je moet doen als je zuurstoffles leeg raakt enzovoort enzovoort...
Tijdens de oefeningen ben ik 1 keer terug naar boven gegaan omdat het me eventjes iets te veel werd maar de instructeur wist me weer kalm te krijgen en uiteindelijk heeft iedereen met succes de eerste cursusdag afgerond. Daarna zijn we met de boot naar een mooi reef gevaren en hebben we onze eerste officiele duik gemaakt.
Het klaren (de druk van je oren halen) lukte me niet goed en het duurde even voordat ik op 6/8 meter diepte was. Godver, wat deed dat pijn af en toe!
De instructeur bleef bij me en samen zijn we langzaam naar beneden gegaan terwijl de visjes om ons heen zwommen. Normaal zou ik dat echt niet fijn hebben gevonden maar op dat moment was ik eigenlijk alleen maar met mezelf en m'n oren bezig en liet ik de visjes even voor wat ze waren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt heb kunnen genieten van m'n eerste duik want ik was veel te veel met mezelf bezig en ik was nog helemaal niet op m'n gemak. We zagen veel mooie visjes en ook een paar hele grote.
Op een gegeven moment "vlogen" we over een mega grote groene moreen. Huh, best eng!!!
Ik was blij dat we weer naar de oppervlakte terug gingen en ook blij dat het ondanks m'n zenuwen, allemaal redelijk goed is gegaan.
Ik weet zeker dat het de volgende beter en relaxter zal zijn.

Heb na de duik erg veel pijn in m'n oren gehad en m'n rechteroor zit nu nog steeds dicht. Voel me geisoleerd. Echt een raar gevoel.

Het werk bij de Argentijn gaat prima maar ze hadden helaas minder dagen voor ons dan ze in eerste instantie beloofd hadden. Ondertussen hebben we er dus een baantje bij. Het tegenovergestelde van het werk bij de Argentijn want bij The Galley (zo heet het) werk je van 07.00 uur tot 14.00 uur of van 09.00 uur tot ongeveer 16.00 uur.
The Galley is een piepklein tentje waar je kunt ontbijten en lunchen en je hebt er overheerlijke verse fruit-smoothies. We mogen alles pakken als we aan het werk zijn en dat is bij de Argentijn juist helemaal niet het geval. Daar kunnen we alleen water en koffie pakken en aan het eind van de avond krijg je een bordje met "overblijfselen" mee naar huis. Bij de Argentijn werk je altijd vanaf 16.00 uur en dan blijf je totdat de laatste gasten weg zijn. Dus we hebben echt 2 totaal verschillende baantjes maar dat is juist wel leuk.

Nou, toch nog een vrij lang bericht geworden maar goed...... nu maar hopen dat het allemaal lukt om 'm erop te zetten.
Op goed geluk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dikke zoenen XXX

  • 20 Januari 2007 - 11:26

    Jet :

    Hey lot , je overwint het nog wel die angsten ! Gewoon doorzetten en verstand op nul ! lukt je dat is het echt genieten geblazen en zullen de angst vanzelf in de vergetenheid komen of liggen of hoe je dat ook zegt . Leuk dat je van die verschillen hebt in werk daar , bij de één mag alles en bij de ander niet veel . hoe is het met de verdiensten ? hoop dat je het allemaal red daar ! Ik zou zeggen geniet ervan zolang je kan en tot snel maar weer ! dikke kussss van jezus ..

  • 22 Januari 2007 - 07:32

    Rose (mama Eefje):

    Hoi Lot, Ben intussen weer terug in Oeganda, volg je reis via je site op de voet.Ik kan het me helemaal voorstellen je angst voor duiken.Ik heb het zelf nl. ook om dezefde reden. Petje af dat je het toch hebt gedaan.
    Veel plezier verder, dikke kus,
    Rose

  • 22 Januari 2007 - 12:20

    Judschen:

    knap hoor, dat duiken, ik durf het niet met mn claustrofobie,
    ik droom geregeld over je Lot!!riesen tsusssssss

  • 23 Januari 2007 - 18:30

    Snaat:

    Ha Lotje

    Net even via de telefoon je stem gehoord. Doet me goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt! En da goatje in uow oar da geht vanzelf wel weer dicht!

    Mail je morgen wel de dingen door die je me gevraagd hebt.

    XX Snaat

  • 23 Januari 2007 - 21:31

    Juuuuddschen:

    Lotschen!!
    Ich habe wieder getraumt uber unserer viel zu grosse Problem, namlich das mc donalds problematikschen, die begrossung sieht sehr schlecht aus, und sie haben mir gefragt zu advertieren mit meinen allerschonsten ka auf die welt, mit die allerschonsten kopflampschen auf die welt, ich muss moonen in meinen ka, und dann hofft mc donalds dass sie mehr ertienen gehen, es geht um die allergrossten Hamburger, und dass muss meinen reet vorstellen gegen die allerschonsten fenstern des ka auf die welt, mit die allerheerlichsten fleisch auf die welt, deinen billen mussen auch dabei, und dann sieht die begrossung guht aus, und gehen die nicht failliet, oh lot komm zuruck komm zuruck!!! wir kunnen endlich beruhmt werden, und bei mc donalds gehoren!!ich kann nicht warten auf die allerschonsten job auf die welt, mit dir bei mc donalds arbeiten ist meinen traum!!

  • 23 Januari 2007 - 21:41

    Jezus Christus:

    wie schreibt diese unsinn???????????????????

  • 24 Januari 2007 - 11:25

    Mama:

    lievelot,leuk alles te kunnen lezen, spannende dingen maak je mee joh. jammer dat ik er niet was toen je belde, en ook dat mijn bericht op je site niet is overgekomen, hoop nu wel. ik maak het goed, wie weete tot bels, dikke kus! mama

  • 25 Januari 2007 - 21:27

    Koen:

    sjeezus lieve Lotje,
    ik zie aan de fotoos dat jij/jullie je niet vervelen....en dat allemaal met de ov-jaarkaart..ziet er allemaal leuk en geweldig uit....hier in Belgie ist ook mooi dus als t op de route ligt.je bent welkom...have fun..xkoen

  • 26 Januari 2007 - 09:17

    Michiel:

    Lieve Lot,
    Ten eerste prettige kerstdagen en een happy (meal)newyear........of had ik dat reeds gedaan, ik geloof het wel, maar ik zeg altijd maar zo....."liever èèn keer teveel, dan èèn keer te weinig,wie blijft zitten blijft chagerijnig, en da's natuurlijk niet zo geinig.

    Hoe is 't met mijn zusje?
    Ik lees dat het goed gaat,maar ik heb ook gehoord van Pa dat je met het duiken een gehoorbeschadeging hebt opgelopen. Ik hoop dat het meevalt.
    Hoe is de financiele situatie? Kan je nog rond komen??

    Hier in Tilboland gaat alles wat mij betreft naar wens. Ben lekker bezig met allerlei projecten.
    Binnenkort gaan we een demo-tje opnemen met Banda Lobo. Als Zangeres doet Fulvia mee. Als ie klaar is dan stuur ik je de MP3 via het web.
    We hebben ook het liedje van Mama naar je toe gestuurd, heb je die ontvangen?
    Zo niet, laat het ff weten dan stuur ik je een nieuwe.

    Vandaag heb ik niet veel tijd om een lange brief te schrijven, vandaar dat ik kapnou......oke dan, nog een mop.....

    Drie mannen zaten aan de bar op te scheppen wat voor luxe kado's ze wel niet voor hun vrouw gekocht hebben. De ene zegt "ik heb een kado voor m'n vrouw gekocht, die gaat van nul tot honderd in 8 seconden" "Oh ja......., wat is het??"
    "een Mercedes sport"
    "Zo,zo...da's vet"
    Maar!! zei de ander
    "ik heb een kado voor m'n vrouw gekocht, die gaat van nul tot honderd in 6 seconden" "Oh ja......., wat is het??"
    "Een Ferrari coupe"
    "da's natuurlijk helemaal niets vergeleken bij wat ik heb gekocht voor mijn vrouw", zei weer een ander.
    "ik heb een kado voor m'n vrouwgekocht, die gaat van nul tot honderd in 1 seconden"
    "Oh ja.... Wat is dat dan..............................................??"
    Zei de man ...............
    "Een Weegschaal"

    Groeten Michiel









  • 26 Januari 2007 - 10:39

    Juud:

    ich!!

  • 26 Januari 2007 - 11:31

    Milangelo:

    Hallo Lotje,
    Alles goed? Het ziet er leuk uit hoor op de foto's. Volgens mij hebbben jullie echt de tijd van je leven daar. Geniet ervan, ik zie je gauw....xxx
    ps. en groetjes aan die lekkere vriendin van jou die altijd op de foto's met jou staat...:-)

  • 26 Januari 2007 - 23:29

    Liselot:

    Bedankt allemaal voor die fijne berichtjes! Michiel, heb het liedje van Ma al een tijd geleden ontvangen (helemaal vergeten te vertellen). Echt super super mooi!! Moest uiteraard weer janken achter die'n computer maar goed, ik laat de tranen dan maar gewoon rollen want....... waarom niet? HUILEN MAG!!!
    Dikke kus X

  • 27 Januari 2007 - 16:50

    Thomas Sukiennik:

    Hey meisje,
    ik zit in Rio en waacht op jauw!!!!
    dicke Zoon van Beija - Flor
    Thomas
    t.sukiennik@gmx.de

  • 27 Januari 2007 - 19:33

    Fennie:

    he meis dikke kus van mij....

  • 28 Januari 2007 - 14:27

    Klaas&amy:

    hallo liselotte,je mooie foto's net bekeken.ik hoop dat nu beter gaat met je oren. veel plezier op je verre reis, groetjes uit utrecht van klaas + amy + patrick

  • 30 Januari 2007 - 22:25

    Marilolita:

    Hola guapiiisima!!!
    Como va tu español? Effe testen!
    Ya veo por las fotos que lo estas pasando requetebien. Espero que tu oreja ya este mejor. Si yo estuviese a 6 metros bajo el agua tambien no solo me doleria hasta el pelo del agobio que me daria. Si es que estas echa un kanjer!!

    Que disfrutes muchiisimo de tus dias en ese paraiso y que no te olvides que te queremos y te echamos de menos.
    Muchos besos. Mariló

  • 02 Februari 2007 - 08:13

    Drissia:

    Heej Lot! Ik sluit gewoon achteraan de al geschreven berichtjes, wat een hoop!!
    Goed dat je al je angsten aangaat wat betreft het duiken en de vissen die daar bij horen. Geef me maar eens wat tips als je weer terug bent, want jij bent al een stuk verder dan ik daarin. Klote van je oren want dat kan zo godvergeten pijn doen! Ik krijg het al als ik naar de bodem van het zwembad moet en das maar, uhh hoeveel meter, 3 ofzo?

    Maar ik wil je ook nog even zeggen dat ik het hardstikke lief van je vind om Fennie zo`n fijne verjaardag te bezorgen.
    Als het goed is zijn jullie bijna onderweg naar Nicaragua en dan naar Costa Rica. Hou een oogje voor me open voor tips in CR, wil ze graag horen...pfff ik moet nog 5 maanden wachten.

    Tot gauw!!
    Kuss Driss

  • 02 Februari 2007 - 13:11

    Michiel:

    He Lotje,
    Hoeistnou....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Roatán

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: