GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!! - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!! - Reisverslag uit Tegucigalpa, Honduras van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!!

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

05 Januari 2007 | Honduras, Tegucigalpa

Nou, misschien een beetje aan de late kant maar uiteraard wil ik jullie allemaal nog een heel gelukkig, gezond en vooral zonnig nieuwjaar wensen!
Ik loop ontzettend achter met m'n reisverslag en ik zou nu even niet weten waar ik moet beginnen. Ik denk dat ik het maar bij de hoogtepunten moet houden anders wordt 't een boek!

Oke, aangekomen op Utila (een van de Bay Islands in Honduras) werden we hartelijk verwelkomt door Orrin, een hele toffe gast uit London die we eerder in Flores hadden ontmoet. Hij zat vol goede ideeen om de Kerstdagen door te brengen en alles was alweer snel geregeld. Kerstdiner met de mensen van zijn duikschool, mee met "Funday Sunday" en een dag naar een onbewoond eiland. Dat laatste hebben we als eerste gedaan. Met nog 3 Engelse meiden hebben we ons door een bootje af laten zetten op een van die onbewoonde eilandjes om te gaan snorkelen. Ja, het moest maar weer eens gebeuren. Ik vond 't weer doodeng want het eerste stuk moest ik me een weg zien te banen door miljoenen kleine visjes en dat vind ik echt niet leuk. Daarna werd het beter en leek het weer net alsof ik vanaf boven naar een super mooi acuarium zit te kijken.

"Sunday Funday" wordt georganiseerd door een duikschool en houdt in dat je om 07.30 uur met de boot vertrekt, een aantal keren aan anker gaat om te duiken of te snorkelen, 's middags aan het (zandvlooien)strand een bbq hebt en daarna weer teruggaat.

Het was onze geluksdag want.............. (sommigen van jullie weten het al)........................... tijdens de boottocht in de vroege ochtend hebben we.............jaha...................., we hebben DOLFIJNEN gezien!!!!!
Ooh, wat was dat kicken!!! Wij zaten op de punt van de boot en ze waren op nog geen 2 meter afstand van ons vandaan!
Wat een vrolijke beesten! En die soepele bewegingen die ze maken en dat springen uit het water.... ja, echt helemaal te gek! Ik had zo'n blij gevoel dat het leek alsof m'n mondhoeken tot aan m'n oren reikten.
De dag kon uiteraard niet meer stuk en ik heb moeder natuur bedankt voor dit te gekke Kerstcadeau. Beter had ik me niet kunnen wensen.
Later tijdens het snorkelen hebben we nog een 'great baracuda' gezien waarvan ik dacht dat het een haai was. Kei groot beest met scherpe tanden die op dezelfde hoogte zwom als wij. Doodeng!
Daarna vond ik het ook wel weer genoeg geweest voor die dag.

Nog een ding: Ik weet niet of jullie ooit gesnorkeld hebben maar wat echt super leuk is, is om in de bubbels van de duikers onder je te zwemmen. Weer een hele andere wereld! Moet je eens proberen als je de kans krijgt. Echt heel grappig!

Goed, ondertussen zitten we alweer meer dan een week in Roatan (ander Bay Island).
We zijn hier met Benny and Jenny, een super leuk stel uit Engeland, naartoe gegaan. Orrin, die Engelsman, was hier ook samen met zijn zus en beste vriend dus het was een gezellige bende. Die 3 Engelse meiden die we op Utila hadden leren kennen, waren er ook en in het "appartement" waar we verbleven, zaten een hele hoop Nederlanders. Al met al, een heleboel gezellige mensen bij elkaar. We hebben dit jaar 3 keer Oud&Nieuw gevierd: om 17.00 uur voor Nederland (want toen was het bij jullie 00.00 uur), om 18.00 uur voor Engeland en natuurlijk om 00.00 uur voor onszelf! Ja, dat was wel appart.

Nieuwjaarsdag zijn we naar een of ander all-inclusive Hotel gegaan waar het stikte van de beesten. Wij hebben leguanen,apen en hele grote ratten gezien (zie foto's)

Er is nog een ding dat ik echt moet vertellen en dan heb ik het wel weer gehad achter de computer:

Het reizen kost meer geld dan we hadden gedacht en de landen waarvan we hadden verwacht dat ze erg goedkoop zouden zijn, zijn dat niet dus moest er iets gebeuren. Of we moesten onze reis gaan verkorten of we moesten ergens gaan werken. Ja, ik weet dat sommigen mij graag eerder terug zouden zien maar we hebben toch voor het laatste gekozen. Ik begin vanavond als serveerster te werken in een Argentijns Steak-house aan het strand in Roatan.
Gisteren 2 uurtjes ingewerkt en vanavond meteen aan de slag. Spannend!!!!!

Ik houd jullie op de hoogte!

Dikke zoenen XXX

Ondertussen is het zondag en heb ik m'n eerste werkdag erop zitten. 't Was meteen vlam in de pan want het was een topavond, vooral qua fooi. Ben in een avond 100 dollar rijker geworden. Gaaf he!
Dit wilde ik nog even kwijt.

  • 06 Januari 2007 - 10:10

    Jet :

    hey zussie ,

    GELUKKIG NIEUWJAAR !

    waarom ben je zo bang voor vissies ?? hahaha ...
    Ik lees je dolfijnen verhaal nu weer en ja kan me goed voorstellen dat je mondhoeken als een elastiekje verplaatsten naar je oren .

    Een beetje werken is ook niet verkeerd !!Er zit niks anders op als je nog lang wilt blijven dus zou ik zeggen ; werk ze haha en tot snel maar weer .

    xxxxxxxxxxxxxxxx van ons allen

  • 09 Januari 2007 - 10:59

    Saskia:

    Hey lekker wijfie van me! Ten eerste natuurlijk het aller aller beste voor 2007...dat de rest van het jaar maar net zo super mag zijn als dat het begonnen is. Ten tweede..ik mis je! Ik ben een van die mensen die je inderdaad onderhand graag terug gezien had maar ik begrijp je helemaal...nu je er toch bent moet je er ook het uiterste uit halen...werken kan ook leuk zijn vooral als de fooien zo goed zijn.
    Kus Sas

  • 09 Januari 2007 - 18:03

    Sacha:

    heej meissie,
    verrie heppie nuwjieieier!
    Ik word wel zo waanzinnig stik-flap-fonisch jalours van al die foto`s!!!!!
    dikke zoen.

  • 09 Januari 2007 - 18:45

    Zjjjjuuud:

    'k ook........

  • 11 Januari 2007 - 11:04

    Zjjjuuudd:

    Es gibt ein grosses Problem, Mc/ Donalds geht failliet, weil sie zu wenig vertienen, und sie haben gesehen was das grosses problem ist,namlich weil wir zu wenig mc/driven, mit dem schonesten ka auf der welt, ich habe gesagt, das in der Lente alles gut kommt, weil dann Lot zuruck ist, und wir gehen mc flurrien, so dass sie wieder genug vertienen, und sie nicht schlussen werden, oh Lot komm zuruck, der ganze welt stehet auf dem kopf, weil mcdonalds schliessen geht!!Meine schone kopflampfen meines schonesten ka verlangen auch nach deine Billen, na ja, ich soll alle ganze problemen in die gasse halten, es kommt gut

  • 15 Januari 2007 - 20:38

    Wieder Juud:

    Lot!! Ich warte so lange auf einen neues Bericht von dir..........Geht alles gut da?
    Ich bin heute allein gegangen nach Mc Donalds,mit meinen allerschonsten Ka mit die allerschonsten Kopflampfschen, und sie existieren noch stets, es geht gut es geht richtigen gut ja ja. Aber sie sind leider almost in die Abgrund, weil wir nicht zusammen gehen mit die unwehrschtanlichen Ka. Sie sind aber nicht die einigen die failliet sind, ICH AUCH!!!!!!!!Ich habe gar NICHTS mehr, ich lebe auf schtockbrodschen in die Aufen, mit Hutenkase, jawohl!! Ich kann auch nichts mehr Schtehlen bei die Hangbauchschwein, aus Aa of Weerijs in die Blache in Tilburg,LEIDER
    UND SCHEISSE!!!!!!!!!!!Ich gehe auch arbeiten in Kazachstan, und will auch 100 dollar ertienen, ich
    komme gleich dran!!
    Bis gleich, und riesen Tsusssssssssssssssssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Honduras, Tegucigalpa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: