Jaaaaaah....... FOTO´S!!!!!!! - Reisverslag uit San Pedro, Guatemala van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu Jaaaaaah....... FOTO´S!!!!!!! - Reisverslag uit San Pedro, Guatemala van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

Jaaaaaah....... FOTO´S!!!!!!!

Door: Liselot

20 December 2006 | Guatemala, San Pedro

Jetje bedankt.... Jetje bedankt..... Jetje, Jetje, Jetje bedankt!!!!!!!
Nou lieve mensen, eindelijk kan ik die spannende foto´s op de site gaan zetten! De meesten van jullie zullen al wel enig idee hebben wat het hoogtepunt is geweest in San Pedro........

jaaaahaaa, we hebben gevlogen! Op een van de mooiste plekken op aarde: LAGO ATITLAN in Guatemala. Wat een schitterende lokatie om overheen te vliegen. Paragliden om precies te zijn. Eng......?
Helemaal niet! Ik voelde helemaal geen angst en kon me helemaal overgeven aan die paar draadjes en dat stukje parachuutstof. Had eigenlijk wel wat meer zenuwen willen voelen want ik houd wel van een beetje sensatie maar de kick van het uitzicht was het helemaal waard! Echt super!!!
Mooie ervaring (weer een).
We hebben 2 afdalingen gemaakt voor een zeer mooi prijsje (dit was omdat Fennie de eerste keer niet in haar stoeltje kon komen en daardoor sneller naar beneden moest en uiteraard ook niet optimaal heeft kunnen genieten) Was voor mij een gelukje bij een ongeluk en voor Fennie vooral veel spierpijn van het hangen aan haar armen en benen. Arme ziel! De 2e keer ging het gelukkig helemaal goed.

San Pedro is een dorpje aan dat prachtige meer waar veel verloederde hippies rondlopen op blote voeten zodat ze ¨dichter bij de aarde zijn¨. De meesten zijn de hele dag stoned en er komt geen zinnig woord uit. Gelukkig waren er een paar gezellige knullekonten waar we wel lol mee hebben gehad maar voor de rest was het niet ¨ons stukje cake¨.
Het Hostal waar we verbleven was echt helemaal te gek! Nog beter dan Los Amigos in Flores. Goeie bedden, heerlijke warme douche, kei gezellig restaurantje en een super sfeervol lounche-gedeelte (zie foto´s). Daar was ik echt aan toe want zoals je bij ¨Antigua¨ kunt lezen, had ik het helemaal gehad met die vieze stink hostals.

We zijn in totaal 6 nachten in San Pedro gebleven en hebben het heel rustig aan gedaan. We zijn een middagje gaan paardrijden, ik ben een ochtend lekker in m´n eentje gaan kanoën op dat gewéldige meer en als je dan zo helemaal alleen midden op dat meer rond dobbert dan lijkt het net alsof het niet echt is. Ik heb echt tegen mezelf moeten zeggen:
¨Lot, besef je wel waar je bent? En dringt het wel tot je door dat er ook mensen zijn die nu gewoon keihard aan het werken zijn terwijl jij hier midden op het meer dobbert en omgeven bent door onbeschrijfelijk natuurschoon? En besef je wel dat je helemaal NIETS moet en dat je helemaal zelf kunt bepalen hoe je je dag indeelt?¨
Soms kan ik het allemaal niet bevatten. Zoveel schoonheid der Moeder Natuur.

Het hoogtepunt in San Pedro was wel het paragliden. Als je die kans ooit krijgt, grijp ´m dan met beide handen aan! Echt super en helemaal niet eng!

Na die 6 dagen zijn we naar Santa Cruz gegaan, ook een dorpje aan het meer. Nog minder te doen dan in San Pedro. Geslapen in Hostal ¨La Iguana perdida¨ (op aanraden van ons Sabien!). Ook weer een super leuk Hostal met zeer vriendelijk personeel. We werden verwelkomt door Ruth, een kei leuke Nederlandse meid. ´s Avonds was er bij het gedeelte waar wij sliepen geen electriciteit dus alles werd verlicht met olielampen en kaarsen, erg gezellig! In het nieuwe gebouw was wel electriciteit en daar werd elke avond met alle gasten en het personeel gegeten. Daarna kon je een potje gaan darten, een filmpje kijken of lekker niets doen en een beetje kletsen.

Zaterdag overdag was er een excursie met een bootje naar de hot springs en een klif van 10/12 meter waar je vanaf kon springen. Nou, dat heb ik gedaan en doe ik NOOIT MEER!
Swiss, wat duurt het lang voordat je dat water eindelijk aan je voeten voelt!
Ik kwam niet helemaal goed terecht en kreeg daardoor waarschijnlijk een klap in m´n rug dus toen ik boven water kwam, kreeg ik geen lucht meer. Ik kon niets zeggen, alleen maar een beetje geluidloos piepen. Ja, dat was effe schrikken maar ik kon mezelf rustig houden en ik wist dat het wel weer goed zou komen.
En dat kwam het ook. Na een paar minuten kon ik weer redelijk ademen en zwom ik terug naar de boot. M´n rug doet nog steeds wel zeer maar er valt mee te leven hoor.
Heb toen we terugkwamen meteen een massage genomen en alles laten checken. Alles is oké. Het heeft gewoon wat tijd nodig om te herstellen. Maar verder niets ernstigs. Geen zorgen dus!
´s Avonds was er een verkleedpartij en dat was erg gezellig! Alcohol verdooft de pijn.

De volgende middag (ochtend hebben we overgeslaan) zijn Fennie en ik een stuk gaan wandelen langs het meer en hebben we op weer een hele mooie lokatie koffie en cola gedronken.

De dag daarop was het hoogtepunt een Kerstmiddag voor de kinderen in het dorp, georganiseerd door de mensen van ons Hostal. Een super initiatief waarbij de hele middag spelletjes worden gespeeld waarmee de kinderen cadeautjes kunnen verdienen zoals: Zaklopen, blikken gooien, het spel met de lepel en het ei, snoepjes happen in een bak met meel etc. etc. Die kinderen gingen helemaal uit hun dak! Helaas zijn er altijd valsspelende etterbakken die het verpesten voor de andere kinderen. Op een gegeven moment had ik de zak met cadeautjes en werd ik bijna omver geduwd door een horde jonge knullekes die beweerden dat ze allemaal de 1e prijs hadden gewonnen. Dat was gewoon echt niet leuk meer!
Maar over het algemeen hebben we erg genoten van al die kids.

Ondertussen zitten we weer in Antigua. We blijven 1 nachtje en vertrekken morgenochtend om 04.00 uur naar Honduras. Eerst naar La Ceiba om vervolgens naar de Bay Islands te gaan waar we Kerstmis zullen vieren. Als ik jullie voor die tijd niet meer ¨spreek¨, alvast hele Fijne Kerstdagen!!!! Drink er maar een op mij dan drink ik een paar op jullie!
Adios!!!!!! XXX

• 20 December 2006 - 08:51

Esther:

Wat een schitterende foto Lot! Super kicken he Paragliden, onwijs machtig gevoel. Michiel en ik moeten nog 2 vluchten halen voor ons brevet, we zullen op je wachten.........Fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, dikke zoen Es

• 20 December 2006 - 09:53

Michiel:

Ha Lot, wat een spannende verhalen. Ik ken het gevoel, dat je geniet van een mooi stukje natuur een onvergetelijke moment, wetende dat er ook nog mensen zijn die op dat moment gewoon moeten werken(wij dus).
    Maar we moeten niet klagen, want we zitten in Nederland en hier is alles toch heel goed geregelt. Maar...er zijn altijd van die mensen, die altijd lopen te klagen en er niets aan doen...."mijn uitkering moet omhoog, mijn post komt niet op tijd, en zus en zo, bla,bla,bla" Vreeeeeselijk!! Ik moest laatst met('t was bijna mijn schoonbroer) Spencer in een Casino spelen. Godallemachtig, wat zaten die mensen als een stel robo-loosers achter die kasten. Lekker een avondje uit..........
    Ik heb altijd, als ik in een ver-meestal arm-land zit, het besef dat wij het hier erg goed hebben, dus laten we er van genieten.
    En geniet jij ook lekker van alles want je hebt het verdient.

Je hebt wel wat gemist Lot...
    Sinterklaasavond was weer ontzettend gezellig. Dit keer met gedichten ha ha wat een kolder wat een lol,van groene snot tot witte ...(waar kennen we die van). Hopelijk ben je er volgend jaar weer bij, dan wordt het nog leuker.

Verder zijn ze hier in Nederland nog steeds bezig met de kabinets-formatie, dat duurt ook weer ellendig lang, ooh,oh wees maar bij dat je die ellende niet allemaal heb mee hoeven maken, een en al gemekker van jij dit, en jij zei zo, maar bedoelde dit en dat kan toch niet. Drie dagen gemekker en uiteidelijk moest Rita Verdonk haar functie neerleggen, niet dat dat erg is, maar zeg dan meteen Rita bedankt u kunt gaan....optieven. Kordaat, snel en bespaart natuurlijk een hoop geld.
    Tja, laten ze het lekker uitzoeken, ik zeg altijd maar zo; "aan alles komt een (balken) ende".

Nou Lot, heel veel plezier, geluk, liede en nog van alles toegewenst, en natuurlijk een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar.
    Kusjes Michiel

PS. Ik heb dit bercht moeten veranderen omdat de provider van deze site geen spamwoorden accepteert. Vandaar dat je een gecensureerde versie krijgt.
    Ben al een tijdje bezig maar kan niet ontdekken welk woord een spamwoord is.......
    Misschien krijg je een totaal uit z'n verband gerukt berichtje, maar heb de ongecensureerde versie naar je hotmail gestuurt.xxxxx

• 20 December 2006 - 12:41

Sacha:

heej liefste lot,
    Nou nou, wat een verhalen! Dat je daar tijd voor hebt tussen al die avonturen door... Jammer dat je nu al die kerstkaarten moet missen! Als ik mijn brievenbus moet geloven wordt mijn 2007 helemaal toppie, niks meer aan doen!
    Voor jou alvast vanalles en nog wat voor de komende dagen en.....WIHOEEEE, 2007 IS VAN JOU!!NU AL!!!

• 21 December 2006 - 20:11

Pieter De Beer:

Ha die Lot,

hoorde van je broer in de sauna dat je op reis bent. Laat je nou dezelfde reis reis maken als Leo (Steegeman)en ik 3 jaar terug... althans het lijkt er wel op. Eerst Mexico, dan Guatemala, Belize en Honduras. Alleen jij bent ook op Cuba geweest maar daar ga ik (ter compensatie dan) in Februari heen met Marieke. Grappig om te lezen van het hippiedorp, Flores Antigua etc. Veel reisplezier nog !!!

• 22 December 2006 - 14:00

Snaatje:

Ha Lotje!!

Wat een mooie foto's en toffe verhalen. Geniet ervan! Voor Fennie en jou wens ik je hele fijne kerstdagen en een goed, gezond, gelukkig 2007!!

Tot snel.

Liefs Nathalie

• 22 December 2006 - 17:32

Jet :

Sowee Lot , helemaal te gek !! lekker vliegen over het skon landschap . Jaaa we moeten gewoon werken maar ik vind dat niet erg want elke keer als ik een borrel pak ! zeg ik chap chop op mn lieve zus liselot ! Denk dus vaak aan je haha Ben echt een fan van je foto s ! Toch een goei cameraatje niewaar ... en als je foto ruimte weer op is , zeg het maar dan bestellen we gewoon weer nieuwe NO probleme . Ik wens jou hele leuke , drankvolle , gezellige , gezonde en vooral warme (in bikini waarschijnlijk)
    kerstdagen ! doei doei dikke kersT-knuffel xxxx ook van de kids , die vonden de kindjes op de foto s best zielig zeiden ze ... doeiii

• 26 Januari 2007 - 10:08

Pepijn:

Dikke kus en keep up the good life!