Tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu Tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

Tikal

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

24 November 2006 | Guatemala, Tikal

Joehoe!!!!!!!!!!!!
Daar ben ik weer! Heb genoten van jullie berichtjes op de site. Ooh, ik moet steeds zooooo lachen dat de tranen over m´n wangen rollen. Michiel, jij spant wel weer de kroon met je grappen. Mijn god, hoe verzin je het!
Ja, waar was ik ook alweer gebleven..... Ooh ja, bij het toilet. ´k Was gelukkig nog op tijd maar degene die na mij kwam, was waarschijnlijk wat minder blij.
Die middag vertrokken we met het mini-busje naar Tikal (het walhala(?) van de Maya-cultuur). ´k Was nog even aan het twijfelen of ik wel mee zou gaan want ik voelde me echt niet lekker en we zouden daar in hangmatten gaan slapen midden in de bush bush maar goed, toch maar gewoon proberen. Gelukkig waren we maar met z´n vijven dus kon ik mooi op de achterbank liggen. Tenminste, dat dacht ik.
Helaas...... die vlieger ging niet op. Het busje stopte namelijk bij elk Hotel in Flores om toeristen op te halen en werd letterlijk helemaal vol gepropt. Op een gegeven moment denk je: "Nee, nu kan er echt niemand meer bij" maar in Guatemala kennen ze alleen 'er kan nog meer bij'! Mijn god, net een kippenhok.
Gelukkig heb ik alles goed binnen weten te houden en is het busje schoon gebleven. Aangekomen in Tikal hebben we meteen onze nieuw gekochte hangmatten opgehangen. We hadden kaarsjes bij ons en het zag er allemaal heel knus uit. De zonsondergang hebben we gemist (voelde me nog steeds niet echt lekker).
Maar morgen wordt al zwaar genoeg want we moeten om 04.45 u. verzamelen om naar boven te lopen ndusssss......
De nacht doorbrengen in een hangmat midden in de natuur is een aparte ervaring. Overal om je heen hoor je geluiden van dieren en ik weet niet of ik blij moet zijn dat ik m´n brilleke vergeten was uit m´n tas te halen of niet, maar op een gegeven moment hoorde ik echt een vreemd groot beest (vos-achtig) vlak bij me. Huh, best eng!
Jet, ´k was weer heel erg blij met m´n mp3-speler want dat leidde gelukkig een beetje af.
De volgende morgen was de zonsopgang de moeite van het vroege opstaan meer dan waard.
We zijn eerst in het pikdonker helemaal naar boven gelopen om daar op de top van een van die Maya-piramides te gaan zitten om vervolgens in stilte te wachten totdat die prachtige wit-gele bol een klein stukje van zich liet zien. Beetje bij beetje wordt ´t lichter en op een gegeven moment is ´ie daar in volle glorie..... mijn grote vriend Lorenzo (de zon)!!!! Wat een schoonheid!!!
Ja, dit zijn weer van die momenten die je niet met woorden kunt omschrijven. En zo zijn er nog zoveel momenten die ik heel graag met jullie zou willen delen maar daar heb ik nu even geen tijd meer voor want m´n familie in Antigua rekent op mij met het diner. Hierover meer in de volgende mail!
Dag lieve mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tot snel!
Dikke kus X

  • 24 November 2006 - 09:25

    Barbara:

    Dag Lot,
    Heerlijk om deze verhalen te lezen vanachter mijn bureautje in een grijs Amsterdam (en ik heb zo ook nog mijn functioneringsgesprek!). Johan en ik zijn net terug van een weekje Marrakech: erg genoten. Ongelooflijk om op 3,5 uur vliegen van A'dam in zo'n andere wereld te belanden.
    Nnddaiig, kusje Barbara
    PS ik denk dat het brilleke in de tas een goed keus was

  • 24 November 2006 - 10:08

    Michiel:

    Ha Lotje,
    Schitterend al die mooie verhalen van jou, de zon, de natuur, hangmatten enz.
    Maar..... je moet goed begrijpen dat het voor ons heel moeilijk is nu in Nederland. Kou, guur, regen, overstromingen, dooie schapen(Halal), verkiezingsuitslagen(SP flink gewonnen en opkomst geert wildebras), Balkenende die het ook niet meer weet, (tja aan alles komt een (balken)end),Huurverhogingen, gedwongen ontslagen, verplichte korancursussen voor alle nederlanders incl. de uitbeners. Partij voor de dieren 2 zetels, nu moet iedereen verplicht een huisdier aanschaffen.In Brabant kun je kiezen tussen: doorgemuteerde muizen, nekkrampzwanen, geilegnoes of springkippen. Dus er is sinds jij weg bent veel veranderd. Snap je nu dat het voor ons pijn doet jou verhalen te lezen, we gaan er bijna aan onderdoor,en met enige jaloezie verlangen we allen, om bij je te zijn.

  • 24 November 2006 - 17:17

    Jet :

    TJa, gelukkig heb je nog de music in the player idd . Die vreemde geluiden lijken me ook best eng alhoewel ik eigenlijk niks echt eng vind , maar in een vreemd land....? blij te horen dat je weer opgeknapt bent en het goed naar je zin hebt , natuurlijk had ik er ook graag willen zijn. ( echt iets voor mij ) alhoewel ik ook heel erg van je verhalen geniet , en ook ik moest lachen om broerlief zn reactie ! zo ist michiel precies hoe je omschrijft haha . Ik ga je zien lieve lot al is het maar op mn schermpje , ciau bye arrivejetski he . en broerlief we bellen snel he , kom ik weer een keertje langs doei doei dikke knuff xxxx

  • 25 November 2006 - 10:50

    Chantalle:

    He Lot,

    Jij ook al van die enge dieren vanuit je hangmat?
    Kan toch niet dezelfde tijger zijn?
    Vanuit net zo warm en zonnig azie volg ik je verhalen!
    Dikke kus Chan

  • 27 November 2006 - 09:18

    Nadine & Monique:

    heee lieve lot!
    Super leuk om zo jou avonturen te kunnen lezen;) We zijn benieuwd naar het volgende verhaal!
    heel veel liefs, groetjes, kusjes en knuffels van je (ex)collegaatjes

  • 27 November 2006 - 10:07

    Marieke Veekens:

    ha Schatje,

    Wat een heerlijk verhaal! Op een of ander manier kwam ik steeds niet op je site, maar nu via Kim wel. Michiel moest ook erg lachen om jouw mail hahaha.....
    Lot geniet er lekker van, want inderdaad in dit prachtige polderland is niet zoveel te beleven.

    een hele dikke knuffel van samuel(tijgert inmiddels zeer enthousiast door de kamer)
    kus marieke


  • 27 November 2006 - 15:46

    Yashmine:

    Hey Lot!Wat een geweldige verhalen allemaal...heerlijk!Geniet er maar van....je mist hier niks hoor,tis echt herfst.Doe voorzichtig en veel plezier natuurlijk!
    xxx

  • 27 November 2006 - 23:47

    Fennie:

    ndus.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Tikal

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: