Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu Isla Mujeres - Reisverslag uit Isla Mujeres, Mexico van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

Isla Mujeres

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

09 November 2006 | Mexico, Isla Mujeres

Hallo lieve mensen!

Al even niets meer van me laten horen maar dat wil uiteraard niet zeggen dat er niets is gebeurd. Na Viñales zijn Nathalie en ik naar Havana gereden om de gehuurde auto in te leveren, hebben daar 1 nachtje geslapen en zijn de volgende dag met de bus naar Trinidad gegaan. Fennie en Drissia zijn direct vanuit Viñales gegaan. Trinidad is een mooi koloniaal stadje met allemaal gekleurde huisjes en geen hoogbouw. ´k Moet eerlijk bekennen dat ik niet alles uit Trinidad gehaald heb wat er in zit want we zijn iets te vaak naar het strand gegaan. Playa Alcón, 15 min. van Trinidad. Eindelijk aan m´n boek kunnen beginnen: "De Vliegeraar", erg mooi boek! (Bedankt Vincent) Wat wil nu het toeval..... van alle miljoenen boeken die er zijn, heeft Fennie precies hetzelfde boek bij zich dus helaas kunnen we straks niet ruilen als we ze uit hebben. Maar goed, dat willen jullie natuurlijk helemaal niet weten. Jullie willen weten wat er na Viñales nog allemaal gebeurd is! Ik weet nog dat ik in de bus van Trinidad naar Havana zat en toen dacht ik: "Dit land kun je niet met woorden omschrijven. Cuba is een land dat je moet ervaren." Tijdens zo´n busreis gebeurt er al zoveel! Overal lopen paarden en koeien gewoon los aan de kant van de weg. Kinderen in schoolkostuum lopen langs de grote weg richting hun dorpjes. In de stad Cienfuegos staat een jochie tegen de muur aan te plassen. Paard met wagen en brommers met zijspan rijden door de straten. Boeren zijn aan ´t werk op het land. Mannen spelen spelletjes aan een laag tafeltje in de schaduw. En er wordt ook heel veel NIETS gedaan.
Tuurlijk is het niet alleen maar heerlijkheid wat je tegenkomt in Cuba want we zijn ook echt een aantal keer flink besodemieterd (schrijf je dat zo?). Dat zijn dan van die kleine dompertjes op de vakantie die er helaas bijhoren. Maar Cuba is nog niet van mij af want ik wil er zeker nog een keer naartoe en dan ga ik de Oostkant van het eiland bezoeken (Holguin, Santiago de Cuba, Cameguey etc.) Michiel, ga je mee?
Oké mensen, ik ga nu proberen een aantal foto´s op de site te zetten. Ben daar gister al een hele tijd mee bezig geweest maar toen lukte het niet. Nu ga ik het via een andere manier proberen dus ik hoop dat het lukt. Bedankt nog voor alle reacties. Is super leuk om te lezen. Het ga jullie goed in het koude Nederland (geldt niet voor jou Chantalle) en ik vertrek zo richting Belize. Dikke zoenen XXXXXXXX

Nou, na een half uur is het gelukt om 1 foto erop te zetten. Joehoe!!!!!
Hopelijk de volgende keer meer.

  • 09 November 2006 - 17:14

    Sacha:

    meer foto`s zijn bijna niet meer nodig!!!!! heb meteen een nieuw bureaublad voor de komende tijd, haha!
    liefs uit roermond

  • 09 November 2006 - 17:42

    Joyce En Tjarco:

    Hoi Lot,

    Leuk, om weer iets van je te vernemen. Ik geloof wel dat je het moet zien om te weten hoe het land is, maar een ding is zeker je doet erg goed je best om het land zoals je het ervaart te omschrijven.

    Heel veel plezier verder en geniet. Schrijf zeker weer een verslagje dan leven wij ook een paar minuten in het buitenland.

    Groetjes en liefs van Joyce en Tjarco

  • 09 November 2006 - 19:08

    Eefje:

    He lieve Lot,

    Fijn om weer even iets te horen. Zoals je het omschrijft, doet het me een beetje denken aan Afrika met al die loslopende dieren en kinderen in schooluniform.
    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje. Wel heftig nieuws is dat Coen in januari definitief naar Uganda vertrekt, wat dus ook betekend dat Coen en Roos uit elkaar gaan en ik Remi in Nederland over ben. Moet er niet te veel aan denken want het maakt me verdrietig. Wel zal hij iedere paar maanden naar Nederland komen en dan die paar weken bij mij logeren en da's dan wel weer gezellig natuurlijk.
    Nou, geniet lekker verder in Belize! Ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Ik vang de Snater hier weer op.

    Dikke kus Eefje

  • 09 November 2006 - 22:19

    Mama:

    lieve lot, bijna niet te behappen dat je nu zo ver weg bent en dat ik toch met je mee kan reizen, wat zal je genieten van al die avonturen die soms ook minder leuke kanten heeft. houd je ogen, oren, alle zintuigen open en sta je vrouwtje, ik heb vertrouwen in je, je bent niet voor niets een dochter van mij. een beetje boel mis ik je wel, maar ik vind het fijn dat jij zo kan genieten en mij daarvan deelgenoot weet te maken op zo'n levendige manier. ik maak het goed en ben bezig op mijn manier waar ik ook van alles meemaak. life is unbelivable en de moeite waard. dag lieve dochter, dikke kus van mama.

  • 10 November 2006 - 16:52

    Driss:

    Heeejjj, eindelijk je site gevonden. Ja kon ook niet veel eerder want ik was op reis...met jou!!!
    Lot , ik vond het een keitoffe tijd met z`n viertjes.
    Enneh, opblaaspop, punniken, houdoe, slettebak...hebben ze daar in Viñales ook nog wat Nederlandse les terug gekregen voor het spaans wat ze ons bijgebracht hebben.
    Ik ben jaloers!! dat je nog heerlijk op reis bent en ik hier de draad weer probeer op te pakken.
    Superbedankt voor de gezelligheid enneh... frigoles!!!!

  • 10 November 2006 - 20:48

    Judith:

    wat een gave foto lot!!wat gaat de tijd al snel, drissia en nathalie al terug, ongelofelijk, nu verder met Fenny, ben benieuwd! ik mis je, dikke kus

  • 12 November 2006 - 11:18

    Michiel:

    Ha zussie.
    Wat leuk zeg om met je mee te reizen. Als ik dit allemaal zo lees, krijg ik een enorme zin om te gaan reizen. Maar de plicht roept. Zit nu al te wachten op je nieuwe verhalen vanuit Belize. Ik weet niets van dat land('k wist niet eens dat het bestond), dus hoop ik dat het plaatsen van fotos daar wat beter gaat.
    Hiero draait de wereld gewoon door. De verkiezingen zijn in aantocht, het wordt al weer wat kouder, maar nog lang niet zoals het hoort. Er hangen nog steeds bladeren aan de bomen, en zelfs de hoveniers snappen het niet. Om verveling tegen te gaan (normaal zijn ze miljoenen bladeren aan 't opvegen), gaan ze onder de bomen staan en roepen ze " VAL NOU TOCH EENS NAAR BENEDEN....BLAD" M.A.W De herfst is laat dit jaar. Nu we het toch over bladschimmel hebben....Sinterklaas is in aantocht. Net uit Maderied vertrokken en zal met zijn Boomstoot, Partezwieten en natuurlijk zijn Schitte Wimmel ons landje aandoen.
    Dit jaar zal de foute en goede pakjesavond bij ons plaatsvinden. Het zal wel anders worden zonder jou. 't Is het altijd zo leuk als jij er bij bent, de avond kan dan al niet meer kapot. Liselot de sfeermaker bij uitstek. Bij Banda Lobo was het precies hetzelfde. Als Lot vooraan stond te dansen en gek te doen, kon de avond voor ons niet meer stuk. "Lot in de zaal, succes voor allemaal"!!.
    Ik neem aan dat je je in Zuid America niet anders zal gedragen, vandaar dat ik benieuwd ben hoe de reacties zijn van de plaatselijke bevolking, als jij daar als een kalkoen of espresso-apparaat te keer gaat??
    In ieder geval, Tilburg is er niet leuker op geworden nu jij elders zit.
    Je schreef dat je zeker nog een keer terug gaat naar Cuba, en dat ik dan wel mee moet. Bij deze afgesproken. Volgende keer ga ik mee.........
    Groeten Michiel.

  • 13 November 2006 - 14:40

    Driss:

    Heej Michiel, ken je de spaanstalige versie van die kalkoenenmop?... Nee?
    Lot wel..en hij is leuk!!

  • 15 November 2006 - 18:08

    Liselot:

    Even een paar traantjes weg moeten pinkelen na het lezen van jullie berichtjes. Eefje, ik leef met je mee ook al zit ik aan de andere kant van de wereld.
    Ja Mama, life is unbelizeble! Dat zeggen ze in Belize.
    Michiel, jij bent aandoenlijk als je schrijft en ik vind 't te gek dat je de volgende meegaat naar Cuba!
    Judith, heb het gister nog over je gehad toen ik per ongeluk een boertje liet.
    Dries, heb een geweldige tijd gehad in Cuba en vond 't ook super zo met z'n vieren.
    Dikke kus vanuit Guatemala X
    P.s. Eerst ontbijten dan weer een nieuw berichtje op de site! Tot straks! X

  • 15 November 2006 - 20:14

    Paulus:

    Heeee Lotus!
    Hoestnou? Ook al is de herfst hier relatief warm, jij zit er vast warmer bij. Ik ben niet zo'n vakantieman, maar zou toch spontaan zin krijgen om te gaan reizen als ik alles zo lees. Ik hoop dat het je daaro allemaal goed gaat, hiero gaat 't z'n gangetje dus. O ja, ik heb een contract voor onbepaalde tijd! (da's wel lang trouwens, niet?)
    Heeft je ontbijt gesmaakt?
    We missen je (ook al ben je bij elke geslaagde boer weer even in onze gedachten),
    groetjes,
    Paulus

  • 16 November 2006 - 19:02

    Sacha:

    Hallo lekker ding,
    Wat zie je er fantastisch uit!!! En wat een tegekke foto`s, we worden er hier stinkend jaloers van!
    Doe je voorzichtig met al die coctails en lekkere kerels? je weet toch wat dat met je kan doen..
    Live your life, je bent goed bezig!!!! Ik knuffel je even in gedachten,liefs van sam, marc en mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Isla Mujeres

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 12791

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: