't Is bijna zover! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu 't Is bijna zover! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van liselotwesterhuis - WaarBenJij.nu

't Is bijna zover!

Door: Liselot

Blijf op de hoogte en volg

16 September 2006 | Nederland, Tilburg

Nou lieve mensen, nog een maand en dan is het zover. Voor diegene die het nog niet weten.... de reis begint in CUBA!!!
Met Drissia en Fennie ga ik in 2 1/2 week zoveel mogelijk van Cuba zien en beleven. De "dansschoentjes" mogen mee want als ze ergens weten hoe je Salsa moet dansen, dan is het wel op Cuba! Ben erg benieuwd naar de sfeer op dit communistische eiland. Ben überhaupt nog nooit in een communistisch land geweest. Uitgebreid verslag volgt...
Na Cuba vliegen Fennie en ik naar Cancún (Mexico) en zullen vanuit daar de reis verder met het openbaar vervoer doen. Wat op dit moment in de planning zit is sowieso Belize en Guatemala. In Guatemala zullen we zo'n twee weken in de schoolbanken zitten om nog beter Spaans te leren spreken. Privé-lessen zijn daar erg betaalbaar en "Antigua" (stadje in Guatemala) staat bekend om zijn taleninstituten. Lijkt me erg leuk om daar bij een familie in huis te gaan wonen want dan leer je de leefgewoontes van de lokale bevolking kennen en dat is iets waar ik altijd heel erg in geïnteresseerd ben. Wat we na Guatemala gaan doen is nu nog niet duidelijk. Mijn motto voor deze reis is ook om niet te veel te plannen. Je weet van te voren niet wat er allemaal op je pad komt en als je alles tot in detail uit gaat stippelen dan is er geen ruimte voor spontaniteit en dat zou ik heel jammer vinden. Mensen, ik heb er zin in!!!!!

  • 16 September 2006 - 20:32

    Fennie:

    hahaaaaa leuk, ik ben de 1e!!!!
    goed dat je ook een site hebt gemaakt.
    nog een paar weken werken en dan de langste vakantie ooit!!!
    heerlijk, nou meid tot snel xxx fennie

  • 18 September 2006 - 13:15

    Eefje:

    En ik ben nummer 2!
    Lieve Liselot,

    Leuk dat ik op deze manier een beetje "meereis" en al je bijzondere en mooie ervaringen kan lezen.
    Ik ga je enorm missen hier in Nederland!!!!

    Dikke kus Eefje

  • 19 September 2006 - 07:40

    Michiel:

    Ha Lot, kan ik nog mee.................................................. Gr. Michiel

  • 19 September 2006 - 09:29

    Esther:

    Lotje, nog maar een klein maandje slapen en dan ga je een nieuwe mooie wereld tegemoet. Maar voordat je gaat, doen we dan nog zo'n leuke spontane spaanse (film)avond over...?? Tot snel snel, dikke zoen Es

  • 21 September 2006 - 01:52

    Fennie:

    ik zat met ferries op msn vanavond, hij vroeg of ik weer mee ging op wintersport.
    ze gaan dit x in maart, missen we dus net (shit)
    maar we mogen niet klagen....
    maar het was ook zoooo gezellig, moest meteen weer denken aan die nacht, dat na 30 min stilte, ik of wij moet ik zeggen,ineens weer los kwamen, hahaaa....
    ja het was gezellig....
    aan mijn visum wordt gewerkt.
    ben vandaag nog naar het strand geweest.
    gisteren echt een K dag gehad, echt alles wat ik gepland had, niets is er van gelukt.
    zaterdag de bruiloft van Bruce en Rie, heb ik wel zin in.
    nou meis, ik zie je snel, goan we unne mogieto drinken, oke houdoe he. xxx

  • 23 September 2006 - 04:27

    Chantalle:

    Ik ga je volgen aan de andere kant van de oceaan. Maar ik heb nog wel een adres van een Cubaan, waar je misschien salsa mee kunt dansen You still remember Frank?
    Dikke x

  • 01 Oktober 2006 - 17:05

    Beer & Marian:

    Goeie reis en pas goed op jezelf!
    Veel plezier, heel spannend om te kunnen lezen hoe je het hebt,

    groetjes,

    M&B

  • 04 Oktober 2006 - 21:10

    Jet:

    Hey lievelot , nu gevonden hoor je site , ben heel benieuwd naar je verhalen en mooie foto's !! Die kun je nu eindelijk maken met dieje verrekte skonne camera haha

    Ik ga je vreselijk missen maar tot over 5 maanden !
    Nog een hele dikke knuffel van mij en goeie reis !

    P/S de zussendag was echt zeer geslaagd !!super gezellig en uiteindelijk toch lekker gegeten ;)

    daaaaaaig xxxxxxxxx

  • 09 Oktober 2006 - 15:53

    Mama:

    lieve lot, ik heb je site gevonden en gelezen. Een leuke manier van kontakt als je straks ver weg bent. Kus mama.

  • 10 Oktober 2006 - 01:08

    Fennie:

    he meis....
    het is nu echt bijna zover.
    doe het rustig aan he!!!!
    dris en ik zeggen altijd, het komt altijd weer goed!
    hahaa....
    ik ben nu in veracru´z mexico.
    vandaag aangekomen, dus nog niets gezien.
    ik doe al erg mijn best om al de spaanse woorden te onthouden!!!
    ik zie je snel dikke kus

  • 12 Oktober 2006 - 21:30

    Joyce En Tjarco:

    Lieve Lot,

    Dit is een leuke manier om mee te delen in je reis, we zijn benieuwd naar je verhalen en Tjarco naar je foto's :-)

    Doe rustig aan en geniet lekker van je welverdiende Vakantie, goed reis!

    Liefs Joyce en Tjarco

  • 13 Oktober 2006 - 13:55

    Mario:

    Het was inderdaad een leuk afscheidsfeest in de Voortuin. Een heel goede en leerzame reis door onze verre landen en tot ziens. Hasta la vista baby!
    Mario

  • 14 Oktober 2006 - 10:26

    Koen:

    hey Lotje , kan je voor mij een doosje sigaren meenemen?
    have fun, x koen

  • 17 Oktober 2006 - 14:22

    Rose (mama Eefje):

    Lieve Lot, Wat een geweldig plan. Ik met je mee via je site. dikke knuffel,
    Rose

  • 18 Oktober 2006 - 07:54

    Pepijn.:

    Een paar nuttige reistips van mij.1. spreek altijd met twee woorden; Gnoe en Speer.2.Ook in Midden en Zuid Amerika worden er regelmatig percussieworkshops gegeven, helaas van wisselende kwaliteit, de lessen zijn gelukkig wel een stuk goedkoper dan in Nederland. 3. Laat de t.v eens een avondje uit, er valt genoeg te beleven als je maar wilt. 4. Fidel bedoelde het allemaal niet zo erg, in feite is het een schat van een man voor wie hem echt kent. Liefs van Pepijn!

  • 20 Oktober 2006 - 09:52

    Judith:

    het is nu vrijdag, de 20e
    je gaat over een kwartier de lucht in. mijn vlag gaat nog uit, en als je terugbent,gaat ie weer weg. Heel veel plezier lotteke, ik zal veel aan je denken. dikke zoen

  • 20 Oktober 2006 - 14:29

    Fennie:

    zo gisteren ochtend aangekomen in cancun, een busrit van 18 uur pffffff..... heb vanacht goed geslapen, met nog 3 andere meiden.
    ik moet zo gaan, de boot halen, ik zit nu op isla mujeres.
    mijn vlucht gaat om 14.00 uur en de boot om 10 ur en dat is het bijna dus doei meid ik zie je vanavond gezellliiiigg........... joehoe dikke xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 April 2007

Weer thuis!

29 Maart 2007

Onafgemaakt verhaal.

23 Maart 2007

Galapagos

16 Maart 2007

Weer veel te vertellen!

06 Maart 2007

Jungle overleefd!!!

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 12835

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2006 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: